דף בית > %EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD > %EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD > יום המודעות הבנילאומי 2015
יום המודעות הבנילאומי 2015

יום המודעות ליתר לחץ דם ריאתי

 מרכז רפואי סורוקה באר שבע - 2015

 

השנה, יום המודעות התקיים ב -28 במאי במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע. באר שבע ממוקמת בדרום הארץ והינה בית לספקטרום רחב של ישראלים, ערבים ובדואים, שרבים מהם סובלים מיל"ד ריאתי, אבל מעולם לא היתה להם כל גישה לטיפול רפואי ייחודי למחלה, למרכז רפואי מתקדם, ולתמיכה נפשית.

אירוע השנה התמקד ביצירת מערכת יחסים עם חולים אלה בדרום הארץ, טריטוריה חדשה עבור עמותת יתר לחץ דם ריאתי בישראל, ויתר לחץ דם ריאתי באופן כללי. אנחנו התמקדנו בקידום הנגישות של טיפול בדרום ויצירת מודעות כללית בקרב הצוות המטפל בבית החולים, מבקרים, חולים ואנשי צוות. היינו ברי מזל להשיק שני קטעי ווידאו ראשונים שלנו "קצרצרים בנשימה", שיהוו חלק מקמפיין המודעות המקוון שלנו וניתן לצפות הם בקרוב. הסדרה היא סדרה רלוונטית אוניברסלית של סרטים קצרים המתארים את הסימפטומים, אתגרים ומאבקים שחולי יתר לחץ דם ריאתי נתקלים בהם פנים אל פנים בחיי היום יום. הסרטים יופצו כחלק מקמפיין מתוכנן של העמותה בישראל להעלאת מודעות בכל רחבי העולם ליל"ד ריאתי וכן לגיוס כספים.

האירוע החל כשמטופלים רבים, בני משפחה והציבור רחב של בית החולים נכנס לאטריום של המרכז הרפואי סורוקה. שם הם פגשו מזנון מכובד של פירות קיץ טעימים, עוגות, קפה וחיוכים מסבירי פנים. האטריום היה מקושט בבלונים  כחולים מלכותיים שעליהם הכיתוב  "יש לי לחץ דם ריאתי" ותמונה של ריאות! (ראה תמונות בהמשך). ברגע שהקהל היה מעורב וכבר עשו היכרויות, אריה קופרמן, מנכ"ל העמותה, הוביל את כולם סביב האטריום להליכה של 6 דקות. בסוף הטיול הבריאים קיבלו בלון נוסף לנפח. זה היה פעילות מהנה והיה נפלא לראות את כולם עובדים יחד ותומכים זה בזה.

האירוע שלנו לאחר מכן עבר לחדר האוכל הפרטי של המרכז הרפואי סורוקה, שבו יכלו המשתתפים ליהנות מסדרה של הרצאות:

ד"ר יעל רביב, מנהלת מרפאת ריאות - המרכז הרפואי סורוקה, דיברה על ההבנה הכללית של איך יתר לחץ דם הריאה משפיע על הגוף ותפקודו, כמו כן על איך מערכות לב והריאה עובדות יחד. היא גם האריכה ביתרונות של מרפאת הריאות במרכז הרפואי סורוקה והסבירה על אפשרויות של יחידות הטיפול שעומדות לרשות החולים.

פרופסור אייל שיינר, סגן מנהל המרכז הרפואי סורוקה שבא במיוחד לברך את הנוכחים לרגל האירוע החשוב של שיתוף הפעולה הייחודי עם העמותה, לקידום יתר לחץ דם ריאתי בדרום, היה מלא שבחים להתפתחויות החדשות, ועודד את מערכת היחסים בין העמותה ליתר לחץ דם ריאתי, המרכז הרפואי סורוקה ויחידת יתר לחץ דם ריאתי החדשה שלה.

ד"ר אביטל אבריאל, מנהלת יחידת יתר לחץ דם הריאה במרכז הרפואי סורוקה, דיברה באריכות על הטיפולים הזמינים ותרופות זמינות לסובלים מיתר לחץ דם ריאתי. היא דיברה על שיקום ריאות ועל ייחודה של מרפאתם בדרום, שמאחדת תחת קורת גג אחת את הטיפול ההוליסטי של חולים עם יתר לחץ דם ריאתי, כולל רופא, אחות, תמיכה חברתית על ידי העמותה הישראלית ליל"ד ריאתי, וצנתור לב ימני שמבוצע על ידי הרופאה המומחית עצמה, בשיתוף פעולה מלא עם קרדיולוג.

ד"ר אבריאל מביאה עימה ניסיון רב מקנדה, שם התמחתה בכל נושא יתר לחץ דם ריאתי בהרחבה.

הגב' לואיזה טונס, חולה ביל"ד ריאתי, שיתפה מניסיונה האישי של חיים עם יתר לחץ דם ריאתי וגם דיברה על החשיבות של תזונה נכונה לחולים עם יתר לחץ דם ריאתי.

מנכ"ל העמותה אריה קופרמן והיו"ר ג'וני ברג  חלקו מידע עם המשתתפים, הסבירו על  פעילותה של העמותה, התמיכה בחולים וכיצד העמותה יכולה להיות סיוע להם. אריה קופרמן נתן הנחיות ומידע לניווט במערכת הרפואית בארץ ובהטבות השונות שחולים ומשפחותיהם זכאיות לקבל.

אחת מהחברות החדשות ששמעה את ההרצאות אמרה שהיא הרגישה עד עכשיו כאילו היא שוחה במעלה הזרם, לבד ובחושך, ושהיא עכשיו מרגישה הקלה גדולה לדעת שיש אנשים זמינים כדי לסייע ולתמוך בה.

אחרי כל ההרצאות וארוחת הערב הטעימה, החברים היו  מסוגלים לתקשר ביניהם ולהתרועע.

לסיום  ערב מושלם זה, הוקרנו שני קטעי הווידאו הראשונים בסדרה "קצרצרים בנשימה" , ואחרי תגובות נפלאות כולם הלכו הביתה, עם מרץ חדש להתמודדות והשראה לעתיד.

תרמו לעמותה צפו בסרטון תדמית הצטרפו לעמותה